ابزارهای سئو با کمترین هزینه

ضروری ترین ابزارهای سئو سایت 【21 ابزار رایگان + ایرانی】

در این مقاله به بهترین ایده های تولید محتوا در سوشال مدیا، انواع سوشال مدیا و اهمیت تولید محتوا در سوشال مدیا اشاره کردیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. آیا می‌دانستید که در سال 2024، مردم دنیا حدود 25.8 میلیارد دلار برای ولنتاین هزینه کرده‌اند؟ این عدد باورنکردنی، نشان می‌دهد که روز ولنتاین... اگر تا کنون از آن استفاده نکرده اید، توصیه می‌کنم حتما آن را امتحان کنید. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایت‌تون انتخاب کنین.

در مقابل، کسب و کارهای کوچک می‌توانند با وقت کمتری صفحات سایت خود را بررسی کرده و تیترها و توضیحات جذاب و مرتبطی که شانس کلیک خوردن بالاتری دارند را به مطالب خود اضافه کنند. با به‌کارگیری مهارت کپی رایتینگ در نوشتن تیتر و توضیحات صفحه، می‌توان نرخ کلیک و در نتیجه رتبه سایت را بهبود بخشید. در قسمت قبل گفتیم که Keywordplanner  زمانی برای شما رایگان و قابل دسترس است که از تبلیغات گوگل استفاده کرده باشید. البته کیورد پلنر تا چند سال پیش که ابزار گوگل در اختیار همه وبمستران بود، کسی نیاز به ابزار دیگری برای تحقیقات کلمات کلیدی نداشت. اما وقتی این ابزار از دسترس مخاطبان عادی خارج شد، وبمستران به ابزارهای رایگانی نیاز پیدا کردند که بتوانند در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط به کسب‌وکارشان به آنها کمک کند. کنسول جستجوی گوگل یکی از بهترین و دقیق‌ترین روش‌ها برای پیگیری لینک‌هایی است که به سایت شما داده شده‌اند.

Botify با ادغام مواردی چون بودجه کراول و عوامل سئوی فنی که مرتبط با هدف جستجوگر است، می‌تواند تمام عوامل موثر در رتبه بندی را شناسایی کند. سپس گزارشی جامع و عمیق از ترکیب این اطلاعات در اختیار متخصص سئو قرار دهد که با ارزیابی آن می‌توان تغییر در نحوه جستجوی کاربران را، بدون درنظرگرفتن صنعتی که در آن هستند، تشخیص داد. حال که با اهمیت استفاده از ابزار سئو در وب سایت آشنا شدید، در این بخش بهترین ابزارهای سئو 2023 که حتما باید از آنها استفاده کنید را به شما معرفی خواهیم کرد. احتمالا خودتان می‌دانید، تحقیق کلمات کلیدی فرآیند پیدا کردن کلمه‌های کلیدی برای سئو کردن‌شان در سایت است. در این فرآیند وجود ابزارهایی که از کلمه مورد نظر شما تعداد کلمات مرتبط زیادی می‌سازند، بسیار کار را آسان می‌کنند. PageSpeed Insights یک ابزار بررسی عملکرد سایت از نظر سرعت است که معیارهای Lighthouse گوگل را گزارش می‌دهد.

نظارت و بررسی بک لینک های سایت یکی از مهمترین فعالیت‌ هایی است که متخصصان سئو و مدیران سایت باید برای بهبود سئو سایت خود در موتورهای جستجو انجام دهند. Ahrefs از بهترین ابزارهای رایگان برای بهبود سئو که به بررسی بک لینک های سایت می پردازد. پیاده‌ سازی تکنیک‌های بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو با  Ahrefs بسیار آسان تر انجام ‌می‌شود. اسکریمینگ فراگ (Screaming Frog) یک ابزار ضروری برای سئوکاران است که به شما امکان می‌دهد تا به صورت دقیق ساختار فنی وب‌سایت خود را بررسی کنید. این نرم‌افزار با خزیدن در تمام صفحات سایت، مشکلات فنی مانند لینک‌های شکسته، محتوای تکراری، تگ‌های عنوان ناقص و سایر مسائل که می‌توانند بر سئوی سایت تأثیر منفی بگذارند را شناسایی می‌کند.

به‌روزرسانی محتوا می‌تواند سیگنال‌های مثبتی به موتورهای جست‌وجو ارسال کند و سایت را فعال نشان دهد. همچنین کاربران سایت با دیدن محتوای به‌روز و کاربردی، رضایت بیشتری خواهند داشت که این موضوع برای سئو سایت نیز مهم است. همچنین اگر در مطالب قبلی سایت اصول سئو رعایت نشده باشد و تیترها و توضیحات مناسب نباشد، می‌توان در به‌روزرسانی با ابزارهای سئو این موارد را برطرف کرد. GTmetrix یک ابزار تجزیه و تحلیل عملکرد و گزارشی است که به شما در مورد مسائل فنی وب سایت‌تان هشدار می‌دهد که ممکن است بر سرعت سایت و تجربه کاربر تأثیر بگذارد. گوگل به طور فزاینده‌ای بر تجربه کاربر به عنوان یک عامل رتبه‌بندی تمرکز می‌کند و نشان داده شده است که بهبود عواملی مانند زمان بارگذاری صفحه می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی موتور جستجوی شما داشته باشد. SEMrush یکی از جامع‌ترین ابزارهای سئو است که به شما امکان می‌دهد تا تحلیل کاملی از سایت خود و رقبایتان داشته باشید.

Seobility یکی از بهترین ابزار سئو سایت است که می‌توان به صورت رایگان از آن استفاده کرد. با استفاده از آن، شما می‌توانید سطح انطباق وب سایت خود را با دستورالعمل‌های سئو امروزی آزمایش کنید. به سادگی با وارد کردن URL خود، سایت شما تجزیه و تحلیل می‌شود و نکاتی در مورد اینکه چگونه می‌توانید وب سایت خود را بهتر بهینه کنید دریافت خواهید کرد. ابزارهای سئو سنتی مانند مواردی که قبلا در مورد آن‌ها صحبت کردیم برای انجام تحقیقات و ممیزی زمانی عالی هستند که کسب و کار شما از قبل ایجاد شده است. انتخاب ابزار سئو مناسب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر رتبه سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. هر کدام از ابزارهای بررسی شده در این مقاله مزایا و معایب خود را دارند، و بهترین ابزار برای شما بستگی به نیازها و بودجه‌تان دارد.

در این مقاله به معرفی 25 مورد از کاربردی ترین ابزارهای سئو می‌پردازیم که شناخت آن‌ها ضروری است. متخصصین سئو به کمک این ابزارها می‌توانند مشکلات فنی سایت را شناسایی و برطرف کنند. بعد از حل مشکلات فنی سایت به سراغ سئو محتوا که بخشی از سئو داخلی می‌شود بپردازند. SEMrush یکی از ابزارهای قدرتمند و جامع بازاریابی دیجیتال است که کسب‌وکارها و بازاریاب‌های دیجیتال را در بهبود عملکرد سئو سایت، یاری می‌دهد. این ابزار جامع، مجموعه‌ای از ابزارها و ویژگی‌های حرفه‌ای را برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، تبلیغات کلیکی (PPC) و بازاریابی محتوا ارائه می‌کند. با این افزونه می‌توانید حجم جست‌وجوی ماهانه، هزینه به ازای یک کلیک و رقابت موجود در گوگل ادز در رابطه با کلمه کلیدی دلخواه خود را به‌دست آورید.

ممکن است اطلاعات موجود در این بخش برای شما کافی باشد اما بهتر است پا را فراتر بگذارید و سری به تمام قسمت‌های سرچ کنسول بزنید. به طور مثال به قسمت داده‌های مرتبط با جستجو بروید؛ از طریق این بخش می‌توانید بفهمید ترافیک سایت از کجا تامین می‌شود (از تبلیغات گوگل، از کلمات کلیدی و ...). روی چه کلماتی بیشترین ترافیک را دارید و تبلیغات شما روی کدام کلمه‌ها بیشترین بازده را داشته است. پس حالا که سئوی سایت را خوب بلدید، بهتر است ابزارهای سئو برای کنترل و مدیریت آن را هم بشناسید تا همه چیز مثل موم در دست شما باشد. بعد از تحقیق کلمه کلیدی بخش جذاب این ابزار آنالیز سایت است که بر اساس دامنه بیشترین ورودی های آن سایت را نشان می دهد.

تگ‌ها به‌صورت کلی قطعه کدی هستند که شما در HTML یا جاوا اسکریپت سایت خود اضافه می‌کنید تا داده‌های خاصی را برای شما به‌دست آورند. برای مثال، اگر شما بخواهید بدانید که کاربر چه مقدار از صفحه را اسکرول کرده یا از بین چند دکمه CTA کدام را انتخاب کرده است، نیاز دارید تا تگ‌هایی را برای ردیابی این اطلاعات در سایت خود قرار دهید. برای بررسی این دیتاها هم باید از ابزارهای گوگل آنالیتیکس یا گوگل ادوردز استفاده کنید. کاراکترهای متا دیسکریپشن و تگ عنوان سئو، تعداد مشخصی باید داشته باشند تا تمام کلمات آن‌ها در نتایج نمایش داده شوند. ابزار رایگان و تحت وب Counting Characters Google SERP Tool به شما کمک می‌کند تا کاراکترها را به پیکسل تبدیل کنید و ببینید که آیا تعداد آن برای نمایش در نتایج استاندارد است یا خیر. ابزار Siteliner به دلیل بررسی کامل صفحات سایت، می‌تواند محتوای صفحات سایت را آنالیز کند و گزارش مبنی بر درصد مطالب تکراری را به شما ارائه دهد.

با استفاده از این ابزار کاربردی به راحتی می‌توانید کلمات کلیدی رقابتی حوزه فعالیتی خود را پیدا کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. برای استفاده از این ابزار کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ کرده و اطلاعات آن را دریافت کنید. مهم‌ترین اطلاعاتی که از آن دریافت می‌کنید، شامل میزان رقابت آن کلمه کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و بسیاری از اطلاعات ارزشمند دیگر است. همچنین فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهاد به شما ارائه می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی دیگر از بخش‌هایی که توسط Site Auditor بررسی می‌شود، وضعیت بک لینک‌های سایت است.

هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. این ابزار برای کشف ایده‌های کلیدی غیرقابل پیش‌بینی از جنبه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ابزار وب‌سایت را بررسی کرده و امتیازی بین ۰ تا ۱۰۰ به آن اختصاص می‌دهد، که هرچه امتیاز بالاتر باشد، بهینه‌سازی سایت بهتر انجام شده است. همچنین، پیشنهادهای عملی برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات ارائه می‌دهد، مانند بهینه‌سازی تصاویر، کاهش زمان پاسخ سرور، استفاده از کش مرورگر، حذف منابع مسدودکننده رندر و بهینه‌سازی CSS و JavaScript. استفاده از Google PageSpeed Insights برای بهبود تجربه کاربری، کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و افزایش رتبه سئو ضروری است. ابراز هایی مانند اسکریم فراگ به شما که نمای کلی از سایت بعد از انالیز می دهد. با وارد کردن دامنه سایت در این ابزارها می توانید تمامی لینک سازی هایی انجام شده در سایت با کلمات کلیدی مختلف را مشاهده کنید و بر همین اساس اقدام به اصلاح  و بهبود سئو داخلی نمایید. این ابزارهای سئو برای بررسی رقبا نیز مفید هستند و استراتژی لینک سازی داخلی آن ها را نیز می توانید مشاهده کنید.

با استفاده از افزونه Link Redirect Trace می‌توانید مطمئن شوید ریدایرکت‌های سایت، کاربران و ربات‌های گوگل را به جایی که می‌خواهید هدایت می‌کنند. علاوه بر این، محتوای مبتنی بر سؤال، احتمال بیشتری را برای فشرده‌سازی پاسخ‌های برجسته گوگل یا نتایج به اصطلاح « موقعیت صفر » دارد. پس بهتر است قبل از اینکه به معرفی تکنیک‌های سئو با بودجه کم پرداخته شود، ابتدا این محدودیت‌ها معرفی شوند. گوگل ابزاری طراحی کرده که موبایل فرندلی بودن سایت شما را بررسی می‌کند تا ببینید کاربر سایت شما را در صفحات نمایش کوچک مثل موبایل درست مشاده می‌کند یا خیر. این ابزار چون توسط خود گوگل مدیریت می‌شود، مطمئن خواهید بود که داده‌های به دست آمده از آن دقیق هستند. مقاله «گوگل سرچ کنسول» راهنمای کاملی از این ابزار را در اختیار شما می‌گذارد.

بهترین ابزارهای سئو با ارائه گزارش کامل از وضعیت سایت به شما کمک می‌کند تا SEO آن را بهبود بخشید و فعالیت رقبای خود را نیز تحت نظر داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال ارتقای جایگاه سایت خود در صفحه نتایج گوگل و بهبود سئو آن هستید حتما از این ابزارهای کاربردی استفاده نمایید. Similar Web ابزار رایگان دیگر جهت آنالیز سئو سایت است که علاوه بر بررسی کیفیت سئو سایت شما، وب سایت رقبا و فعالیت‌های آنها را نیز به طور دقیق تجزیه و تحلیل می‌کند. Similar Web دارای قابلیت‌های کاربردی همچون نمایش میزان ترافیک و بازدید وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی،‌ میزان مشارکت کاربران، نمایش منابع ترافیکی و غیره است. این ابزار همچین میزان ترافیک وب سایت رقبا، رتبه و عملکرد آنها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد تا از طریق آن بتوانید لینک‌ها و کلمات کلیدی مفیدی که رقبا با آنها رتبه کسب کرده‌اند را مشاهده کنید. به عنوان یه متخصص حرفه‌ای سئو، تغییر و تحول ابزارهای بهینه‌سازی موتورهای جستجو و تأثیرشان رو روی استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال دیده‌ایم.

با ابزار رایگان Keyword Sheeter می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی، میزان سرچ کلمه کلیدی و هزینه به ازای هر کلیک را بررسی کنید. همان‌طور که برای ساختن یک خانه باید از ابزارهای خاصی استفاده کنید، برای تحلیل و آنالیز سئو سایت هم به ابزارهای مختلفی نیاز دارید. ابزارهای بررسی سئو، سایت‌ها، نرم‌افزاها و حتی افزونه‌هایی هستند که با واردکردن یک URL، می‌توانید سایت خود یا رقبا را بررسی کنید و اطلاعات ضروری را در یک چشم برهم‌زدن مشاهده کنید. این ابزار آنالیز سئو سایت رایگان، با بررسی دقیق وب‌سایت شما گزارش کاملی از نقاط ضعف و قوت آن در زمینه سرعت ارائه می‌دهد. با استفاده از این گزارش می‌توانید بفهمید چه عواملی باعث کندی سایت شما شده‌اند و چه راهکارهایی برای رفع این مشکلات وجود دارد.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، این ابزار چندین نمره مختلف به سایت شما می‌دهد. این نمره‌ها بر اساس سرعت سایت، فاکتورهای مد نظر گوگل در Core Web Vitals و... تا جایی‌که خیلی مواقع رقابت بین شما و رقبا بر اساس سرعت سایت‌تان خواهد بود! با توجه به همین، اهمیت زیادی دارد که از یک ابزار آنالیز سرعت سایت به‌شکل دائم استفاده کنید. همانطور که در تصویر پیداست، این ابزار در مورد تعداد بک لینک‌ها، لینک‌هایی که به تازگی ساخته شده، از بین رفته و... Screaming frog در نسخه رایگان به شما اجازه می‌دهد سایت‌هایی با 500 صفحه را بررسی کنید.

پس اگر به فکر پیشرفت و آنالیز حرفه‌ای سایت خود هستید تا پایان این مقاله با وبکده همراه باشید و از این ابزارهای کاربردی استفاده نمایید. Moz Pro به ویژه برای صاحبان کسب و کارها، متخصصان سئو، بازاریابان دیجیتال و وبلاگ نویسان که به طور جدی به بهبود رتبه سایت خود اهمیت می‌دهند، بسیار مفید است. Google Search Console یکی از ابزارهای ضروری سئو است که به صاحبان وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا عملکرد سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بررسی و بهینه‌سازی کنند. این ابزار رایگان اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی، نرخ کلیک (CTR)، خطاهای ایندکس، لینک‌های داخلی و خارجی، مشکلات امنیتی و سازگاری موبایل ارائه می‌دهد. با استفاده از GSC، مدیران وب‌سایت می‌توانند مشکلات فنی را شناسایی و رفع کرده، رتبه‌بندی صفحات را بهبود دهند و استراتژی سئوی خود را بهینه‌سازی کنند.

ما برای استعدادها و تخصص منحصر به فرد هر یک از اعضای تیم ارزش قائل هستیم و ابزارها و منابع مورد نیاز برای رشد و پیدایش پتانسیل کامل اعضا را فراهم می کنیم. ما با هم، استراتژی‌ها و راه‌حل‌های متناسب با اهداف مشتریانمان را ایجاد خواهیم کرد و آنها را به سوی رشد سوق می‌دهیم. چنانچه وب سایت وردپرسی دارید می توانید همین حالا مقاله نحوه ثبت نام در گوگل انالیتیکس جهت راه اندازی این ابزار مهم در وب سایت خود استفاده کنید. سایت‌های ریسپانسیو یا واکنش‌گرا به صورت خودکار و براساس ابعاد صفحه نمایش کاربر تنظیم می‌شوند. سایت‌های موبایل فرندلی هم که نوعی از سایت‌های ریسپانسیو هستند، کاملا متناسب با رزولوشن و ابعاد نمایشگرهای موبایل طراحی می‌شوند. اگر سایت شما کاملا موبایل فرندلی نباشد، زمانی که کاربران با گوشی یا تبلت خود از آن بازدید می‌کنند، با منوهای نامنظم، تصاویر نصف‌‌ونیمه، فونت‌های به‌هم‌ریخته و غیره مواجه می‌شوند.

برای این کار می‌توانید از ابزارهای بررسی سرعت سایت کمک بگیرید که یکی از آن‌ها PSI است. این ابزار توسط خود گوگل توسعه پیدا کرده است و در نتیجه برای معرفی ابزارهای سئو می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای متخصصین سئوی رقابتی، کمبود ابزار آنالیز برای بهینه سازی وب سایت هیچ معنا و مفهومی ندارد. از بررسی لینک گرفته تا گزارش و شناسایی مشکلات فنی وب سایت، ابزارهای کارآمد و متعددی وجود دارد. بکارگیری از ابزار مناسب می‌تواند وجه تمایز میان یک متخصص فوق العاده سئو و فرد عادی باشد.

این موضوع نباید باعث شود که کلاً کار بر روی سئو کنار گذاشته شود، بلکه می‌توان به‌صورت محدود و با قدم‌های کوچک کار را شروع کرد. شروع کردن کوچک همیشه بهتر از شروع نکردن است، پس در اولین حرکت فقط به فکر شروع سئو باشید. اگر نمی‌توانید روزی یک مقاله منتشر کنید، هفته‌ای یک مقاله منتشر کنید؛ اگر نمی‌توانید بک لینک بخرید، از استراتژی‌های لینکسازی رایگان استفاده کنید. رسیدیم به مهم‌ترین مبحث سئو یعنی کلمات کلیدی که تا دلتان بخواهد برایش ابزار تحقیق و جستجو ارائه شده‌است. ابزار کیورد پلنر (keywordplanner) گوگل است که عصای دست ما دیجیتال مارکترهاست و کار با آن خیلی ساده است. قسمت search result یعنی همین صفحه‌ای که عکس آن را در بالا دیدید، یکی از بخش‌های پرکاربرد سرچ کنسول است که می‌توانید عملکرد سایت خود را در گوگل بررسی کنید.

منطقی و واقع‌بین بودن در محدودیت مالی بسیار مهم است؛ چرا که بلندپروازی در این حالت می‌تواند انگیزه و احساس تیم سئو را خراب کند. بنابراین اهداف موفقیت باید محدود شوند و شاخص‌های کلیدی عملکرد که برای سنجش میزان پیشرفت سئو تعیین می‌شوند باید به‌صورت واقع‌بینانه و با آگاهی بر شرایط موجود انتخاب شوند. در این حالت، بعد از رسیدن به عدد تعیین شده برای هر شاخص، روحیه مثبت به تیم منتقل می‌شود و آن‌ها با قدرت بیشتری به بقیه کار ادامه می‌دهند. یکی از موارد مهمی که در این قسمت باید توجه شود، انتخاب کلمات کلیدی واقع‌گرایانه است. کلمات کلیدی که کسب و کار شما شانسی برای گرفتن رتبه در آن‌ها ندارد، تنها بودجه محدود سئو را خراب کرده و تلاش‌های تیم را از بین می‌برد.

استفاده از این ابزارها می‌تواند در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی کند، حضور وب‌سایت در صفحه نتایج و رتبه کلمات کلیدی را بهبود بخشد و در نهایت ترافیک و درآمد بیشتری را برای یک وب‌سایت به ارمغان بیاورد. Keywordtool.io نیز ابزار کاربردی دیگری برای پیدا کردن کلیدواژه‌های مناسب است که بر خلاف ابزار KWFinder به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار دارد. کار با این ابزار بسیار ساده بوده و به راحتی فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع موردنظر را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کار با این ابزار تنها کافی است کلمه کلیدی دلخواه خود را در آن بنویسید تا در عرض چند ثانیه فهرستی از کلمات و کلیدواژه‌های مرتبطی که از طریق آنها می‌توانید رتبه کسب کنید را نمایش دهد. قابلیت منحصر به فرد ابزار Keywordtool.io پشتیبانی از زبان فارسی است که با بررسی و استفاده از کلیدواژه‌های فارسی آن می‌توانید رتبه وب سایت خود در صفحه نتایج گوگل را ارتقا دهید. Sitebulb، همانند Screaming Frog، یک خزنده قدرتمند وبسایت است که به صورت تخصصی برای تحلیل و بهبود سئو داخلی سایت‌ها طراحی شده است.

به عنوان مثال، طبق Google Trends، حتی اگر «وکیل شخصی مجرب» محبوب‌ترین جستجو در اکثر شهرهای ایالات متحده باشد، در تنسی و نیومکزیکو، "وکیل مدافع شخصی"، بهتر بهینه شده است. Google Search Console کاملا رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه برای استفاده از آن ندارید. این ابزار در هر کدام از این بخش‌ها، شاخص‌های گسترده‌ای دارد که در اینجا فقط به یک شمای کلی اشاره کردیم؛ برای مطالعه کامل این بخش‌ها به مقاله lighthouse گوگل مراجعه کنید. نسخه رایگان این برنامه محدود است و تا 500 آدرس را بیشتر کرول نمی کند اما خوشبختانه لایسنس اسکریمینگ فراگ وجود دارد و می توانید از آن برای کرک برنامه استفاده کنید. آیا می‌دانید که بدون سرمایه‌ زیاد یا دردسرهای فراوان می‌توانید یک آنلاین شاپ راه‌اندازی کنید؟ آن هم بدون نیاز به پرداخت اجاره‌های... آیا می‌دانید چرا این ابزار برای متخصصین سئو ابزاری منحصر به فرد است؟ بله، درست حدس زدید، به دلیل تهیه گزارشات داده محور.

هرچند که موضوعات پیشنهادی به زبان انگلیسی است، اما با کمی دقت می‌توانید حتی از همان عناوین پیشنهادی برای تولید محتوای فارسی استفاده کنید. امروز ما 8 ابزار از بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی که رایگان نیز هستند را بررسی خواهیم کرد. هر کدام از آن‌ها به بهترین وجه، یک کار تحقیقاتی مرتبط با کلمات کلیدی متناسب را انجام می‌دهند و کاری که انجام می‌دهند، آن‌ها را فراتر از گزینه‌های پرداختیشان می‌کند. آخرین تکنیکی که در این مقاله معرفی می‌شود، توجه به متنی‌های تبلیغاتی سئو یعنی تیترها و توضیحات صفحات سایت است. سایت‌های بزرگ که صفحه‌های زیادی دارند برای تغییرات اساسی در تیتر و توضیح این صفحات نیاز به وقت و هزینه بسیار زیادی دارند.

یکی از بهترین ابزارهای سئو سایت است که می‌توانید چند پروژه در آن تعریف کنید و به بررسی و پیشرفت سایت خود نظارت داشته باشید. متخصصان سئو همواره از بهترین ابزار سئو سایت استفاده می‌کنند تا پیشرفت سایت مورد نظرشان را زیر نظر بگیرند. این بررسی از جنبه‌های مختلفی استفاده می‌کند تا به کمک استراتژی‌های مناسب از رقبا جلو بزنید. هر سئوکار معظف است که با بهترین ابزار سئو وردپرس؛ ابزار سئو ایرانی؛ ابزار آنالیز سایت و موارد دیگر آشنا باشد. در این مطلب قصد داریم ابزارهای ایرانی و خارجی معروف و کاربردی را معرفی کنیم. ابزار سئو اسکات یک ابزار تحلیل جامع و پیشرفته سئو است که به شما کمک می‌کند تا عملکرد سئوی وب‌سایت خود را به دقت بررسی کنید و استراتژی‌های مؤثری برای بهینه‌سازی سایت خود طراحی کنید.

از دیگر کاربردهای این ابزار می توان به پیگیری رتبه سایت در کلمات کلیدی و برنامه دقیق برای رتبه بندی، تحلیل کلمات کلیدی، بررسی سئو صفحات، وضعیت برندسازی در موتورهای جستجو و … اشاره کرد. با تحلیل این اطلاعات، به ترافیک بیشتری از سوی موتورهای جستجو می رسید و لینک های مفیدتر را می سازید. Site Auditor، یکی از ابزارهای سئو و بسیار مفید در تحلیل وب‌سایت است که علاوه بر ارائه یک گزارش جامع از محتوا و ساختار و عناصر فنی سایت، توصیه‌هایی درباره بهینه‌سازی سایت در بخش‌های مختلف نیز ارائه می‌دهد. با استفاده از Site Auditor، می‌توانید به تجزیه و تحلیل کاملی از وب‌سایت خود بپردازید و نقاط قوت و ضعف آن را شناسایی کنید. این ابزار به صورت یک کراولر عمل می‌کند و اطلاعاتی مانند عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، تگ‌های هدر، وضعیت کلمات کلیدی، نقشه سایت، فایل robots.txt و سایر جزئیات فنی را تحلیل می‌کند.

البته به سادگی هم نمی‌توان از این کار ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است. سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. این که ارزیاب‌ها چه کسانی هستند و داستان این کتاب چیست را در صفحه کتاب راهنمای ارزیاب‌های گوگل بخوانید. اگر به شما بگویند گوگل کتاب آموزش سئو نوشته است آن را نمی‌خوانید؟ شاید باور نکنید ولی گوگل این کتاب را نوشته است. دقت کنید که Screaming frog یک ابزار آنلاین در سطح وب نیست و برای استفاده از آن، باید نرم افزارش را دانلود و روی رایانه خودتان نصب کنید.

مثلاً از آشنایانی که صاحب سایت هستند، درخواست شود که یک متن معرفی از کسب و کار در سایت خود قرار دهند. یکی از تکنیک‌هایی که بعد از تحلیل رقبا و محتواهای سایتشان می‌توان اجرایی کرد، نوشتن محتوا در زمینه‌هایی است که قبلاً محتوایی در آن زمینه‌ها نوشته نشده یا محتوای ضعیفی منتشر شده است. اگر کسب و کاری در این فضای خالی محتوا خودش را نشان دهد و محتوایی غنی و کاربردی منتشر کند، می‌تواند ورودی‌های زیادی را از این طریق به دست آورد. از تکنیک محتوای موازی یعنی محتوایی که موضوع اصلی سایت نیست اما مشتریان هدف سایت به آن موضوع هم احتیاج دارند، هم می‌توان استفاده کرد. البته در تمامی این حالات باید محتوایی نوشته شود که مورد نیاز کاربر باشد، چون ممکن است در قسمتی محتوایی وجود نداشته باشد؛ اما دلیل آن عدم نیاز کاربر به آن باشد و پر کردن این فضا سودی برای سایت نخواهد داشت.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/