آموزش سئو نی نی سایت
مراحل سئو سایت 2023 19 مرحله مخصوص سایت های تازه کار
نامک یا URL صفحه؛ در بخش پایینی عنوان وردپرس وجود دارد و میتوانید در این بخش نامک صفحه را اضافه کنید. در واقع با این مار؛ موضوع اصلی صفحه به موضوعات کوچکتری شکسته میشود. بنابراین امکانات زیادی برای نوشتن مقاله در اختیار شما قرار میدهد. بنابراین اینجا تکرار مکررات نمیکنم و فقط نکاتی را مطرح میکنم که مربوط به نوشتن مقاله یا صفحه محصول در وردپرس است. اگر یادتان باشد در فصل آموزش تولید محتوا؛ به صورت کامل نحوه نوشتن مقالات سئو شده را توضیح دادم. گواهی SSL برای https شدن سایت یکی از فاکتورهای کوچک رتبهبندی است.
برای انجام سئو خارجی راه زیادی وجود دارند که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. هنگامی که مطالبی را در گوگل سرچ میکنید قسمت زیر عنوان که با رنگ آبی و بولد شده نمایش داده می شود، دیسکریپشن (توضیحات متا) قرار میگیرد. واکنشگرا بودن سایت بدین معناست که این پلتفرم برای تمامی دستگاههای موجود نظیر لپ تاپ، تبلت، گوشی همراه و … طراحی شده است. در نتیجه کاربر از دستگاههای مختلف برای مشاهده سایت و دسترسی به امکانات آن مشکلی نخواهد داشت. اگر به برنامه نویسی سایت تسلط ندارید و سایت شما وردپرسی است می توانید با استفاده از افزونهها کدهای سایت خود را بهینه کرده و سئو آن را ارتقا دهید.
شما میتوانید نکات بیشتری از قوانین و روش سئو سایتهای انگلیسی زبان را در دوره آموزشی سئومستر بیابید. با توجه به این تعریف، گوگل بهبود محتوا از نظر شاخصهای E-A-T، یک عملکرد مثبت در نظر گرفته اما به طور رسمی آن را ملاکی برای رتبه بندی اعلام نکرده است. اگر میخواهید با این فاکتورها بیشتر آشنا شوید، بهتر است نگاهی به مقاله “الگوریتم EAT چیست” داشته باشید. همانطور که میدانید در بحث آموزش سئو و یادگیری آن، مسئلهای که مهم و حائز اهمیت است تجربه شخص متخصص سئو و مدرس شما میباشد. اینکه شما به این موضوع توجه کنید که فقط با شرکت کردن در یک دوره میتوانید یک متخصص حرفهای شده و آن را یاد گرفتهاید، باید بگویم این فکر یک اشتباه رایج است. یکی از مفاهیم مهم در آموزش سئو، رتبه یا اعتبار دامنه یا سایت است که کیفیت و قدرت کلی سایت شما را تعیین میکند.
استفاده از ابزارهایی مثل Google Analytics یا Google Ads هم میتونه کمکت کنه تا بفهمی چه کلمات کلیدی منجر به فروش و درآمد میشن و باید روی اونها بیشتر تمرکز کنی. اول از همه باید یه راهی برای نظارت بر عملکرد SEO سایتت راه بندازی و صفحاتت رو به موتورهای جستجو معرفی کنی. بلاگ های معتبر سئو را مطالعه کنید تا اطلاعات خود را در زمینه سئو به روز نگه دارید. عملکرد وب سایت خود را با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس به طور مرتب تحلیل کنید تا پیشرفت ها را دنبال کرده و تنظیمات لازم را انجام دهید. با روندهای صنعت سئو، تغییرات الگوریتم ها و شیوه های جدید سئو آشنا بمانید. با جامعه های سئو در ارتباط باشید و در وبینارهای مرتبط با سئو شرکت کنید.
ضمن اینکه ابزارهای قدرتمندی مثل UX BUILDER و المنتور هم وجود دارند و با استفاده از این ابزارها میتوان صفحات بسیار زیبایی ساخت. فقط کافی است به شرکت هاستینگ خود تیکت بزنید و درخواست کنید https را برای شما فعال کنند. اما چنانچه توانایی پرداخت هزینههای سرور را ندارید یا هنوز بازدیدکنندگان سایتتتان خیلی بالا نیست؛ چارهای ندارید جز اینکه از هاست استفاده کنید. اگر توانایی پرداخت هزینههای سرور را دارید و سایتتان بازدیدکننده بالایی دارد؛ بدیهی است که سرور گزینه بهتری است. توصیه می کنم به محض اینکه دکمه انتشار محتوایتان را زدید؛ آدرس صفحه را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید. افرادی که نظرشان را برای شما ارسال کردهاند احتمال خیلی بیشتری دارد به صفحهای بکلینک بدهند که نظرشان در آن وجود دارد.
یکی از راههای بهبود ارتباطات داخلی، مدیریت پیوندها و خطوط نبوده و آن را برای کاربران آسان و دسترسیپذیر کردن میتواند منجر به سهولت رد پرواز کاربران و تعامل بیشتر با صفحه باشد. همچنین، ایجاد برخی از بخش های ایجاد قابلیت رد پرواز، محتویات مشابه و یا مشابه بین بازی کودک و … میتواند کیفیت پروژه را افزایش دهد. علاوه بر این، تولید محتوای منحصر به فرد باعث جذب خوانندگان قطعه می شود، که این در برای ترافیک سایت سودمند است. از این رو، محتوای منحصر به فرد و متفاوت از دیگر وبسایت ها باعث جذب خواننده بیشتری میشود و خوانندهها را برای بازگشت به سایت شما ترغیب میکند. آنچه افراد در بدو ورود به وب سایت شما خواهند دید به بزرگی صفحه نمایش و پنجره مرورگر آنها بستگی خواهد داشت.
این کار باعث میشود تا دانستههای شما با شرایط جدید بروزرسانی شوند. در هنگام نوشتن ریپورتاژ تکنیکهای زیادی وجود دارد که به واسطهی آنها میتوان کاربران و خزندههای گوگل را جذب خود کرد. با وجود سادگی این تکنیکها، اما بسیاری به آنها توجهی ندارند و به همین دلیل نمیتوانند نتایج خوبی را دریافت کنند. در بحث آموزش سئو مبتدی و شروع یادگیری سئو، شما میتوانید از دو مسیر زیر برای یادگیری خود استفاده نمایید که هر کدام مزیت و معایب خاص خود را دارند. چنین پارامترها و مطالب مرتبط آن در مقالات سایت SEOEDU به طور کاملتر شرح داده شدهاند و کاربران میتوانند آموزش سئو خود را با این محتواها تکمیل نمایند.
برحسب اطلاعاتی که جمع آوری شده است، مطابق با نتایج تحقیقات سایت Moz و Ahrefs، هر پله افزایش رتبه سایت میتواند در حدود 10 – 20 درصد، میزان افزایش ترافیک سایت شما را به همراه داشته باشد. از این رو با آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کارتان نیز افزایش مییابد و افراد نیز اعتماد بیشتری به سایت شما دارند. به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب میکند؟ بدون شک سایتی که رتبهی بهتری در نتایج سرچ گوگل داشته باشد، اعتبار و ارزش بیشتری از دید مشتری دارد. برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات، ابتدا باید سایت خود را تحلیل کنید و از روش های بهینه سازی استفاده کنید. این شامل کاهش حجم فایل های css و javascript، بهینه سازی تصاویر کم کیفیت، استفاده از فشرده سازی gzip برای ارسال داده ها به مرورگر کاربر و استفاده از caching است. شاید بتوان گفت که تنها مشکل آموزش سئو کلاه سفید، زمانبر بودن این روش است که ممکن است حتی تا چند سال طول بکشد؛ اما اگر در مورد نتایج صبور باشید و بهسختی کار خود را ادامه دهید، قطعاً ارزشش را دارد.
با آخرین آپدیتهای گوگل و روی کار آمدن ابزارهای هوش مصنوعی، دیگر بساط حرفهایی از این دست که «چگالی کلمه کلیدی اصلی فلانقدر باشد» یا «تعداد کلمات مقاله بیشتر از فلانقدر نباشد» تقریباً چیده شده. تا اینجا تقریباً همه چیز برای تولید محتوا آمادهست؛ هم کلمات کلیدی را دارید، هم نتایج جستوجو و رقبا را تحلیل کردهاید و نقاط قوت و کم و کاستیهای بقیه را میدانید. حالا باید در استراتژی سئو سایتتان چند و چون تولید محتوا و بهینهسازی داخلی سایتتان را هم مشخص کنید. اگر به عنوان یک کارفرما فعالیت میکنید و میخواهید در مدت زمان کمتری به نتایج بهینه سازی سئو برسید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات سئو سایت SEOEDU است. شما میتوانید با دریافت این خدمات، از صد در صد آموزهها، تجربیات و ترفندهای بهینه سازی سایت توسط مجموعه ما با سابقه بیش از 5 سال استفاده کنید.
ما پیشنهاد میکنیم که روی همه این بخشها کار کنی تا استراتژی سئویی که داری کامل و همهجانبه باشه. ولی خب ممکنه بسته به نیاز و منابعی که در اختیار داری، بخوای روی بعضی از بخشها بیشتر تمرکز کنی. این چکلیست شامل ۴۱ نکته مهمه که اگه اونا رو رعایت کنی، میتونی رتبه سایتت رو بالا ببری و ترافیک ارگانیکت رو بیشتر کنی. امیدوارم از این مجموعه آموزش سئو حرفه ای که به صورت رایگان، صفر تا صد و کامل ارائه شد، لذت برده باشید. اگر میخواهید سئو را خیلی حرفهای تر بیاموزید میتوانید از دوره جامع سئو سفینه استفاده کنید. این دوره آنلاین و بسیار کامل است و شما را به متخصص سئو تبدیل میکند.
پس برای تقویت سئوی خارجی سایتت، مطمئن شو که به این جنبهها هم توجه میکنی و برنامهریزی دقیق داری. ابزارهایی مثل Yoast SEO برای وردپرس میتونن بهت کمک کنن که بهینهسازی این بخشها رو راحتتر انجام بدی. وقتی صفحاتت خیلی "عمیق" باشن، ممکنه گوگل نتونه اونا رو به درستی پیدا کنه، یا اولویت کمتری بهشون بده. این یعنی صفحاتی که دسترسی بهشون سخته، ممکنه توی نتایج جستجو کمتر نمایش داده بشن. یه نکته جالب اینه که همیشه دنبال کلمات کلیدی که رقبات استفاده میکنن نباشی؛ گاهی پیدا کردن خلأهایی که اونا بهش توجه نکردن، میتونه برگ برندهات باشه! پس حتماً کلمات کلیدیای که رقبات کمتر بهشون توجه کردن رو هم توی برنامت بذار.
برای مثال، شما باید بتوانید برای سرعتالعمل بیشتر و دسترسی به برخی از معیارهای مرتبط با سایتها در زمان کمتر، افزونههای کاربردی این حوزه (ابزارهای سئو) را به مرورگر خود اضافه کنید. بنابراین یادگیری کامل انواع مرورگرها کمک میکند شما راههای میانبری برای کارهای خود پیدا کنید. عمق خزیدن سایت یا Crawl Depth به تعداد کلیکهایی که موتورهای جستجو مثل گوگل باید انجام بدن تا به یه صفحه خاص از سایتت برسن اشاره داره. بهعبارت دیگه، هر چقدر یه صفحه از صفحه اصلی سایتت دورتر باشه و برای رسیدن بهش نیاز به چندین کلیک باشه، احتمال اینکه بهخوبی توسط موتورهای جستجو دیده و ایندکس بشه، کمتره. نقشه سایت XML یه فایله که کمک میکنه موتورهای جستجو مثل گوگل، تمام محتوای مهم سایتت رو راحتتر بخزن (پیدا کنن و در دیتابیسشون ذخیره کنن).
اگر تازه با سئو آشنا شده اید، ممکن است سئو برای شما بسیار گیج کننده باشد. منابع متعددی برای چگونگی یادگیری سئو وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید تا مهارت های خود را در این زمینه بهبود بخشید و نتایج خارق العاده حاصل نمایید. مثلا وقتی با کارکرد نقشه سایت در سئو آشنا شدید و از جوملا استفاده میکنید، فقط باید افزونه مناسب ساخت و پیادهسازی نقشه سایت را برای جوملا پیدا کنید. در این بخش؛ مطالب آموزش سئو به زبان ساده که قابل اجرا، جامع و کاربردی که حاصل تجربیات خودمان و از دیگر منابع معتبر سئو است را برای شما آماده کردهایم. کار بعدی شما یافتن و ساختن کلمات کلیدی لانگتیل برای آن حوزهها است. مثلا شما یک مجله در حوزه تربیت فرزند دارید و در پروسه کیورد ریسرچ متوجه میشوید مبحث بازی کودکان نسبت به سایر مباحث پر جستجوتر است.
نقشه کلمات کلیدی بهت کمک میکنه ساختار سایتت رو بهتر مدیریت کنی و مطمئن بشی که همه کلمات کلیدی مهمت پوشش داده شدن. برای ساختن نقشه کلمات کلیدی، اول باید کلمات رو دستهبندی کنی، بعد اونا رو به صفحات مرتبط وصل کنی. از ابزارهایی مثل Excel یا Google Sheets برای ساختن یه جدول ساده استفاده کن تا همهچیز مرتب و منظم باشه. هر دوی این ابزارها بهت اجازه میدن صفحاتت رو برای ایندکس شدن به موتورهای جستجو معرفی کنی، ببینی کاربرا دنبال چی میگردن، خطاهای سایتت رو پیدا کنی و کلی امکانات دیگه. حتی اگر برنامه نویس هستید به هیچ عنوان وقت خود را روی طراحی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی تلف نکنید.
بعد از پر کردن زیر تگهای هدینگ وقت آن است که تصاویر را به مقاله خود اضافه کنید. تصاویری که به مقاله اضافه میکنید باید میانگینی از بالاترین کیفیت ممکن و کمترین حجم ممکن باشد. اولین مرحله در بخش نوشتن این است که زیر تگهای هدینگ را پر کنید. در پر کرردن زیر تگهای هدینگ سعی کنید جملات و پاراگرافها را کوتاه بنویسید تا برای کاربر خواندن آن راحت باشد. در این فصل میآموزید چگونه محتواهایی بنویسید که در گوگل رتبه بگیرند. این کار باعث میشود ارزش موجود در صفحات آرشیو از صفحات آرشیو به تمام مقالات هدایت شود.
شاید فکر کنید این روشها تئوری هستند اما من تقریبا از تمام این روشها درآمد کسب کردهام. ما در هر درس، بسته به موضوع، منبع مورد استفاده را به صورت شفاف و مشخص نقل میکنیم. البته به سادگی هم نمیتوان از این کار ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است. خب، تا اینجا حسابی بازار و رقبا را آنالیز کردید و میدانید که اوضاع چطور است. برای مشاهده ی دیگر پروژه های سئو انجام شده به بخش نمونه کارهای سئو ایران بروید.
هر نویسنده با دسترسی خود میتواند وارد ابزار شود و صفحاتی که باید منتشر کند را مشاهده کند. الان وقت آن است با استفاده از ابزار کبوتر SERP را برای هر کدام از کلمات کلیدی بررسی کنید. مثلا اگر با جستجوی کیورد “خرید لپتاپ” فقط صفحات دستهبندی محصولات را مشاهده کنید متوجه میشوید؛ فردی که این کلمه را جستجو کرده است به دنبال مشاهده لیستی از لپتاپها برای خرید است. معمولا متخصصین سئو خوشهسازی کلمات کلیدی را با فایل اکسل انجام میدهند. من هم قبلا با نرم افزار اکسل این کار را انجام میدادم و کار بسیار خستهکنندهای بود.
تحلیل سئو سایت نی نی سایت را این هفته برای شما آماده کرده ایم و امیدواریم که برای شما مفید واقع شود. سایت نی نی سایت از سال ۲۰۱۵ یعنی ۱۵ سال پیش فعالیت خود را در زمینه اصلی، پرداختن به امور خانواده و زندگی روزمره، آغاز نموده است. درآمد اصلی آن از طریق درج یک سری تبلیغات و همچنین داشتن تالار های گفتمان با موضوعات متنوع است. اما سئو کلاه سیاه، میکوشد با شناسایی نقطه ضعفها و محدودیتهای الگوریتمهای سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد. به نسبت رفتاری که در برابر قوانین موتورهای جستجو دارید، در سه دسته سئو کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری قرار میگیرید.
این بخش از آموزش سئو نیاز به دانش تخصصی و حتی برنامه نویسی دارد. بررسی عملکرد سایت در موتورهای جستجو عبارت است از بررسی کامل محتوای یک سایت و مشاهده میزان انطباق آن با الگوریتمهای موتورهای جستجو. با توجه به الگوریتمهایی که موتورهای جستجو استفاده میکنند، باید برخی کارها انجام شود تا سایت در رتبه بالاتری قرار بگیرد. بررسی عملکرد سایت باید به گونهای باشد که تمامی مشکلات سایت در زمینه بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو مشخص شود. این کار میتواند شامل مواردی مانند بهبود سرعت لود صفحات، اصلاح نامگذاری عناصر صفحه، بهینهسازی محتوای سایت و موارد دیگری باشد.
با درنظرگرفتن این موضوع، یادگیری سئو میتواند فرصت بسیار مناسبی برای کسب یک مهارت پولساز باشد. اگر تردید دارید که این مهارت مناسب شما هست یا نه آموزش رایگان سایت آموزش سئو، میتواند به شما در تصمیمگیری برای یادگیری این مهارت کمک کند. سئو در واقع تطبیق محتوای سایت و ساختار آن، با الگوریتم های موتورهای جستجو است. سئو را با تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری و مخاطبان هدف خود شروع کنید. این کلمات کلیدی به عنوان پایه ای برای تلاش های بهینه سازی محتوای شما عمل خواهند کرد. لینک سازی داخلی شامل ایجاد لینکهایی بین صفحات داخل وبسایت شما است تا کاربران و موتورهای جستجو راحتتر بتوانند محتواهای مرتبط را پیدا کنند.
برای این کار میتونی از ابزارهایی مثل Ahrefs، Semrush یا Moz استفاده کنی تا بفهمی کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستن و چطور میتونی سایتت رو بهبود بدی تا شانس بهتری برای رتبه گرفتن داشته باشی. کلمات کلیدی "پولساز" اونایی هستن که بیشتر از همه به فروش و سود ختم میشن. این کلمات معمولاً مستقیماً به محصولات یا خدمات تو مربوط میشن و هدفشون اینه که کاربران رو به مشتری تبدیل کنن. برای پیدا کردن این کلمات، اول باید ببینی که چه عباراتی بیشترین نرخ تبدیل رو دارن؛ یعنی کدوم کلمات باعث میشن کاربرها از تو خرید کنن یا خدماتت رو استفاده کنن. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در هسته ی هر حضور موفق آنلاین قرار دارد. کسب دانش در تکنیک های اولیه سئو به شما این امکان را می دهد که قابلیت دیده شدن و دسترسی سایت خود را گسترش دهید.
اما ما در تیم نیوسئو تغییراتی انجام دادیم تا بتوانیم همچنان آموزش سئو مورد نیاز مردم را ارائه دهیم. بنابراین نسخه آنلاین دوره محبوب آموزش جامع سئو سایت خود را راه اندازی کردیم. چنانچه در شروع کار هستید و نمیتوانید هزینه کنید؛ مجبور هستید خودتان یادگیری سئو را آغاز کنید و سایتتان را سئو کنید. در صفحات مقاله باید کلیدواژههایی را هدفگذاری کنید که هدف جستجوی اطلاعاتی دارند. یعنی کاربر با جستجوی آن کلمه به دنبال دریافت اطلاعات و خواندن مقاله است و قصد خرید ندارد. در یک مشاوره ای که من داشتم؛ سایت مورد نظر با چنین مشکلی مواجه بود.
در ادامه آموزش سئو مقدتاتی تا پیشرفته توضیحاتی را برای انتشار یک محتوا باکیفیت و سئو شده بر اساس الگوریتمهای گوگل بیان میکنیم. قبل از روی کار آمدن الگوریتم مرغ مگس خوار معمولا سایتهایی در نتایج گوگل رتبه خوبی میگرفتند که از کلمات کلیدی با تکرار بیشتری استفاده میکردند. مفهوم دیگری که باید در جریان آموزش سئو به اصول آن پایبند و متعهد باشید، نرخ تبدیل است. بدین معنا که بتوانید با به کارگیری تمام عناصر، از طراحی پوسترها و حتی لحن محتوا گرفته تا قراردادن دکمههای دعوت به اقدام (CTA)، مخاطب را به سایت جذب و او را به انجام کاری که مدنظر دارید سوق دهید. در این حالت شما باید بتوانید با گذراندن دوره سئو و بهينه سازی، فاکتورهای ساخت استراتژیهایی را برای هرنوع سایتی بیاموزید و مطابق با آن، روند رشد سئو سایت را هدفمندتر و با برنامه ریزی پیش ببرید. افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل، رابطه مستقیم با افزایش ترافیک دارد.
معمولا این نوع صفحات بازه زمانی خاصی داشته و پس از آن برداشته میشوند. از آنجایی که این صفحات به طور موقت در وبسایت قرار داده میشوند، اکثرا به صورت استاتیک طراحی شده تا سرعت لود بالایی داشته باشند. حال مقدار استاندارد یعنی چه؟ استفاده زیاد از کلمه کلیدی کیفیت محتوا را کاهش میدهد و گوگل نیز به این موضوع کاملا واقف است و به همین دلیل با استفاده زیاد از کلمات کلیدی نمیتوانید گوگل را فریب دهید. از این رو برای آن که بتوان سرعت لود صفحه را افزایش داد، باید این فایلها را کاملا فشرده و تبدیل به یک فایل css و یک فایل js کرد. این امر یکی از مهمترین کارهایی است که برای افزایش سرعت سایت در آموزش سئو 0 ت 100 با آن آشنا میشوید. یکی از مهمترین کارهایی که باید در سئو برای افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت انجام دهیم، فشرده سازی فایلهای css و js است.
سئو تکنیکال؛ فرآیند بهینهسازی سایت مطابق با استانداردهای گوگل است. در ادامه آموزش گام به گام سئو؛ میآموزید چگونه سایتتان را به صورت گام به گام با استاندارهای گوگل مطابق کنید. ایده اصلی در معناگرایی این است؛ از کلمات مرتبط به کلمه کلیدی در صفحه استفاده شود. بدیهی است که گام بعدی آمادهسازی این است که کلمه کلیدی صفحه و موضوع اصلی صفحه مشخص باشد. چنانچه آمادهسازی خوبی انجام ندهید؛ در سایر مراحل هم به مشکل بر میخورید.
این مجموعه با بهرهمندی از یک تیم آموزش دیده و متخصص در سئو محتوا، آماده انجام سفارش تولید محتوای سایت شما میباشد. توصیه میشود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید به کار ببرید؛ چراکه کاربران در موتور جستجو آنها را سرچ میکنند و در نتیجه احتمال مشاهده و پیشنهاد مقالات شما بیشتر خواهد بود. برنامه نویسی و کدها در طراحی سایت یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش سرعت این پلتفرمها هستند. موتور جستجو گوگل، هر سایتی را با کدهایی که در آن نوشتهاید مورد ارزیابی قرار میدهد و اگر این کدها نامنظم، حجیم بوده و سئو فرندلی نباشد در زمان بارگذاری و سئو سایت امتیاز منفی برای شما ثبت میشود. دلیل این موضوع جلوگیری از سو استفاده و کلاه برداری سایتهای اینترنتی بوده است. از این رو اگر قصد دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، لازم است به آن توجه کنید تا هیچگاه به دام این الگوریتم بیرحم نیوفتید.
تعداد کل صفحات وب که به نی نی سایت لینک داده اند نیز در حدود 1.2 میلیون صفحه است که از این تعداد 97درصد آنها فالو هستند. شما می توانید برای دسترسی به یک کورس آموزشی جامع، از دوره جامع آموزش سئو SEOEDU استفاده کنید. توجه کنید که این دوره آموزشی شامل 10 سرفصل برای پوشش تمام آنچه در یک پروژه واقعی به آن نیاز دارید میباشد. از سوی دیگر به صورت هفتگی مدرس این دوره به کوچینگ دانشجویان و بررسی وضعیت آنها پرداخته و ایرادات آنها را به صورت عملی بررسی میکند. ملموسترین و مهمترین نشانه سئو موفق سایت که میتوانید با کمک آن متوجه پیشرفت سایت خود شوید، دستیابی به رتبههای بالاتر در نتایج SERP موتور جستجو است.
فقط کافی است با ارائه دهنده هاستتان تماس بگیرید و از آنها بخواهید پروتکل SSL را روی سایتتان نصب کنند تا سایت شما با HTTPS نمایش داده شود. چنانچه توانستید برنامهنویسی پیدا کنید که روی مباحث اسکیما هم مسلط باشد؛ میتوانید پروژه را به او بدهید. اما چنانچه برنامهنویسی دارید که کارش خوب است اما روی اسکیما مسلط نیست میتوانید دوره اسکیمای سفینه را تهیه کنید و به او بدهید تا اسکیمای سایتتان را کد نویسی کند. با پیادهسازی نکات بالا در صفحه میتوانید معیار core web vitals را تا حد مطلوبی بهبود ببخشید. اگر سایتتان وردپرسی نیست میتوانید با استفاده از ابزارهای آنلاین این کار را انجام دهید.
مباحث مربوط به ساختارسازی را در فصل ساختارسازی پوشش دادم و در ادامه میخواهم چند نکته در مورد ساختارسازی سایت فروشگاهی عرض کنم. اما اینجا میخواهم بگویم کلمات را چگونه روی صفحات هدفگذاری کنید. بیایید ببینیم در صفحات مختلف فروشگاه اینترنتی چه کلماتی باید هدفگذاری شوند. با کلیک روی هر بخش؛ در بخش پایین آن جزئیات به نمایش در میآید و با کلیک روی جزئیات میتوانید صفحات را مشاهده نمایید. در غیر این صورت آدرس نقشه سایتتان را که با پسوند xml است پیدا کنید. افزونه یواست امکانات خوبی برای سئو on-page به ما میدهد اما تعدادی از امکانات این افزونه هم در سئو On-page؛ خیلی کاربردی نیست.
انکر تکستها هویت صفحهی مقصد هستند و میتوانند کاربر و گوگل را متوجه کنند که صفحهای که وارد آن میشوند، دارای چه محتوایی است. معمولا سایتهایی که به برندسازی اهمیت میدهند، از طریق بالا آوردن نتایج سایت خود در موضوعاتی که کاربران هدف آنها سرچ میکنند، برند خود را بیشتر در معرض دید قرار میدهند. مثلا اگر عبارت “آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)” را سرچ کنید، همواره نتایج SEOEDU را مشاهده میکنید. حال کسانی که به آموزش سئو علاقمند هستند، SEOEDU را با احتمال بیشتری انتخاب میکنند و به آن اعتماد دارند. با اعمال تکنیکهای بهینهسازی تصویر میتوانید سرعت بارگیری وبسایت خود را به شدت کاهش دهید و در عین حال بهبود عملکرد وب سایت خود را تجربه کنید. همچنین این کار میتواند باعث بهبود رتبه سئویی وبسایت شما در نتایج جستجو ایجاد شود.
بعد از الگوریتمهای mobile freindly و mobile first index موبایل فرندلی بودن سایت مهمتر شد. اگر سایت شما با php برنامهنویسی نشده است و روی سرور apache کار نمیکند؛ با برنامهنویس سایت خود یا شرکت هاستینگ خود تماس بگیرید تا کد معادل این کد را برای ریدایرکت به شما معرفی کنند. البته توجه داشته باشید قبل از اینکه از این کد استفاده کنید مطمئن شوید آدرسهای https روی سایت شما قابل دسترس است. در این حالت بهترین روش استفاده از ابزارهای آنلاین ساخت اسکیما است. اما اسکیما مارکآپ استفاده و منافع بسیار بیشتری برای وبسایت دارد. بیشتر افراد schema markup را مساوی با ستاره و FAQ در نتایج گوگل میدانند.
در این راهنما سعی کردیم هر چیزی که باید درباره تدوین استراتژی سئو سایت میدانستید با شما در میان بگذاریم و کمکتان کنیم تا یک استراتژی درستوحسابی برای بهینهسازی سایتتان طراحی کنید. اینکه بر اساس کدام رویکرد تولید محتوا کنید، بستگی به نتایج موجود در صفحه سرپ دارد. بررسی رقبا کمکتان میکند راحتتر سر از کار گوگل در رتبهبندی سایتها در بیاورید و با الگو گرفتن از آنها و شناسایی نقاط ضعف و قوتشان، استراتژیهای سئو موثرتری برای سایت خودتان بچینید. به زبان خیلی ساده، تحقیق کلمات کلیدی یعنی پیدا و سوا کردن کلمات و عبارتهایی که کاربران درباره حوزه کاری شما جستوجو میکنند. ⚠️از نکات جالب توجه و شاید یکی از ایرادات صفحه اصلی نی نی سایت، عدم درج هدینگ H1 است. همچنین نی نی سایت، دارای ابزارهای کاربردی آنلاین است که در محاسبه قد و وزن ایده آل، میزان کالری مورد نیاز، پیش بینی رنگ چشم نوزاد، شاخص توده بدنی و … به شما کمک میکنند.
به این نکته توجه کنید که Schema Markup، کدی (HTML) است که به درک موتورهای جستجو از محتوای شما کمک میکنند. این در حالی است که Rich Snippetها، نتایج یا دادههایی هستند که شما آنها را در نتایج گوگل مشاهده میکنید. برخی از انواع اسکیماها عبارتند از مقالات، کسب و کارهای محلی، نقد و نظرات، سوالات متداول. استفاده از نوشتاری بهینه شده برای موبایل نیز می تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند. در واقع، در محتوای سایت خود باید از کلمات کلیدی مناسب برای موبایل استفاده کنید و برای توضیح محتوای سایت خود، از پاراگراف ها و عناوین مناسب استفاده کنید. همچنین، بهینه سازی تگ های توضیحات (meta descriptions) و تگ های عناوین (title tags) نیز می تواند به بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک شایانی کند.
یکی از بهترین راهکارها که سایتهای مجلهای از آن غفلت میکنند ساخت صفحات هاب برای کسب رتبه در کلمات کلیدی رقابتی است که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید.. در فصل تولید محتوا و همچنین فصل سئو وردپرس در مورد سئو On-page مفصل صحبت کردم. در تمام صفحات سایت فروشگاهی میتوانید همان نکات را پیادهسازی کنید. این موضوع باعث میشود گوگل تا حدی راحتتر بتواند محتواهای سایت شما را درک کند و کاربران نیز متوجه ساختار صفحات سایتتان شوند. صفحه اصلی سایت؛ پرقدرتترین صفحه سایت است و این موضوع خیلیها را به اشتباه میاندازد و فکر میکنند هر کلمه کلیدی که در صفحه اصلی هدفگذاری کنند؛ به سرعت رتبه میگیرد. صفحات مهم سایتهای فروشگاهی برای جذب ترافیک؛ صفحات دستهبندی محصولات هستند که معمولا روی کلیدواژههای رقابتی هدفگذاری میشوند و رقابت بسیار سنگینی برای کسب رتبه وجود دارد.
ما تا این مرحله آموزش سئو؛ تقریبا تمام نکات مورد نیاز را پوشش دادیم. اما برای سئو فروشگاه اینترنتی احتیاج به استراتژی و تاکتیکهای خاصی دارید. البته ممکن است سایت شما از قبل به سرچ کنسول متصل باشد؛ بنابراین فقط نکات را چک کنید. دقت کنید که صفحه مقاله یا محصول را فقط در دستهبندی و تگهایی قرار دهید که واقعا مرتبط هستند. ضمن اینکه شما در مرحله ساختارسازی سایت؛ باید تگها و دستهبندیهای سایت را مشخص کنید و اینجا فقط اختصاص دهید. برای لینکسازی داخلی در صفحه محصول میتوانید در زیر متن محصول و در یک کادر مجزا از متن؛ به محصولات مرتبط لینک دهید.
منبع